Согодні Освітній центр Верховної Ради України провів останній урок курсу лекцій з громадянської освіти «Оце курс. Громадянська освіта», на якому відбулося фінальне тестування знань. У заході брали участь учні старших класів, студенти перших курсів вузів, народна депутатка України Ольга Коваль - Голова підкомітету з питань професійно-технічної та фахової передвищої освіти Комітету з питань освіти, науки та інновацій, керівник Освітнього центру Олена Костинюк, її заступниця Лілія Герасименко та завідувач кафедри гуманітарних дисциплін Київського ліцею бізнесу Володимир Помінчук. Відкриваючи захід, заступниця керівника Освітнього центру Лілія Герасименко нагадала учасникам заходу, що сьогодні відбудеться останній урок, на якому відбудеться фінальне тестування з пройденого курсу лекцій.

Розповідаючи під час уроку про статус народного депутата, Ольга Коваль наголошувала, що незважаючи на умови воєнного стану в Україні, основною частиною її роботи є як законодавча робота у Верховній Раді України, так і в округах з виборцями. «Працювати під час війни у пришвидшеному темпі надзвичайно тяжко. Доводиться ефективно розробляти законопроекти та приймати необхідні закони для нашої країни. Вносити швидко зміни у чинне законодавство, зокрема щодо внутрішньо-переміщених осіб та студентів, які навчаються закордоном. Проте, нашим воїнам і людям, які проживають в окупованих територіях набагато тяжче», - зазначала народний депутат.



У ході уроку вказувалося, що після розробки законопроектів, вони проходять через структурні підрозділи парламенту. А також, що кожен з них абсолютно проходить через три основні Комітети Верховної Ради України. І лише після того законопроекти розглядаються Верховною Радою, як правило, за процедурою трьох читань з урахуванням особливостей. А саме, перше читання - обговорення основних принципів, положень, критеріїв, структури законопроекту та прийняття його за основу. Друге читання - постатейне обговорення і прийняття законопроекту в другому читанні. Третє читання - прийняття законопроекту, який потребує доопрацювання та узгодження, в цілому.

Розглядалися також питання щодо закінчення навчального 2022 року, можливості вступу до омріяних закладів професійної та фахової передвищої освіти, останніх законодавчих змін у сфері професійної освіти, зокрема до Митного та Бюджетного кодексів щодо не оподаткування обладнання, яке надходить для закладів освіти.
Під час уроку наголошувалося, що вона, Міністерство освіти та група народних депутатів України розробили три альтернативні законопроекти. Зокрема, законопроектами народних депутатів пропонується відмінити Державну підсумкову атестацію у наступному році. А ЗНО замінити на мультидисциплінарний тест, який буде складатися з основного та додаткового тестів. У свою чергу Міністерство освіти своїм законопроектом пропонує мультидисциплінарний тест у вигляді чотирьох основних предметів. «Отже, при обговоренні на пленарних засіданнях Верховної Ради народні обранці підтримають той законопроект, який відповідає вимогам сьогоднішнього воєнного стану», - додала Ольга Коваль.
Зверталася увага й на те, що помічники народної депутатки дуже допомагають у її повсякденній і копіткій роботі. Вони ведуть не лише законодавчу, комунікаційну роботу, а й велику роботу в округах з переселенцями та громадськими організаціями.

Відзначалося також, що парламентська освіта є важливою не тільки в освітньому контексті, а й в контексті виховання патріотичної і демократичної молоді. Саме відкритий діалог і живе спілкування молоді з депутатами, управлінцями, експертами у різних сферах, які організовують її помічники та Освітній центр є надзвичайно дієвими. Особливо зараз діти дуже зацікавлені в тому, які процеси відбуваються в державі. А також де буде проходити навчання, де вони зможуть працевлаштуватися, які професії будуть у попиті на ринку праці. «Країни Європи вже давно залучають дітей та молодь до реального напрацювання рішень в державі. І ми теж повинні максимально залучати молодь до суспільного життя в нашій країні», - додала Ольга Коваль.
У ході уроку народна депутатка дала вичерпні відповіді на різноманітні й актуальні запитання учасників онлайн-уроку, зокрема щодо кількості помічників народного депутата України на постійній основі та громадських засадах. А також запевнила учасників заходу, що після закінчення війни зустрічі з ними відбуватимуться у стінах Верховної Ради України.
У свою чергу заступниця керівника Освітнього центру Лілія Герасименко подякувала Ользі Коваль за надзвичайно цікаву і змістовну розповідь та попросила учасників заходу пройти тест, який складався з п’яти запитань.
А на завершення уроку оголосила 10 питань з тем уроків пройденого курсу, зокрема про розподіл державної влади в Україні, взаємодію гілок влади, особливості роботи Верховної Ради України та через які Комітети повинен пройти абсолютно кожен законопроект тощо.

«Для того, щоб отримати сертифікат необхідно вірно відповісти лише на 7 питань з 10», - нагадала пані Лідія розумникам і розумницям.



У своїй промові Володимир Помінчук ще раз звернув увагу учасників заходу на те, що сьогодні підбиваються підсумки пройденого ними курсу. І вони повинні обов’язково пройти тест та показати свої знання з усіх питань, які вони засвоїли на онлай-уроках. Їм необхідно показати свою майстерність та кмітливість і відповісти лише на 10 питань та всього за 10 хвилин.

На завершення керівниця Освітнього центру Олена Костинюк оголосила учасникам заходу, що завтра відбудеться тестування для тих учнів, хто не встиг сьогодні взяти участь у тестуванні. А також нагадала, що результати тестування будуть оголошені завтра, після 19.00. Сертифікати будуть в електронному вигляді, і як тільки вони будуть готові, то всім неодмінно будуть надіслані на Гугл.

Керівниця Освітнього центру також порадила учасникам уроків не виходити з цієї групи тому, що вони перші через телеграм-канал дізнаватимуться про новини від Освітнього центру.

Наприкінці Олена Костинюк попросила учасників уроку поділитися своїми враженнями про пройдений «ОЦе курс», організований Освітнім центром.



У свою чергу учасники заходу подякували Освітньому центру за надзвичайно цікаві і змістовні онлай-уроки, які збагати їх знаннями, зокрема з українського парламентаризму, гілок державної влади, та розшили їх кругозір.



 



Повернутись до списку публікацій

Версія для друку